6 Ekim 2015 Salı

Mustafa KONAR - Bayramiç - Aşağışevik Köyü'nden.

 
  ''Atatürk çıktı da ortaya Yunan'ı sürdü, çıkardı memleketi kurtardı...''

Mustafa KONAR - Bayramiç - Aşağışevik Köyü'nden.

1309 (1898) de doğdum. 83 yaşındayım. 20 yaşında gittim askere. 7 yılda döndüm köyüme.

İstanbul'da, Selimiye'de 3 ay talim gördükten sonra, Çatalca'ya sevkettiler bizi. O sıralarda Mahmut Şevket Paşa vuruldu. Bulgarların ardından Kırklareli'ne kadar gittik. Kırklareli'nde 3 ay kaldık. Edirne'de de 7 ay kaldıktan sonra, Kırklareli'nden 4. Ordu'ya bağlı 24. Fırka'ya verildik... 950 kişi İstanbul'a gönderdiler bizi. Hastalandığım için bana hava değişimi verdiler. Bir sene köyde kaldım. Köydeyken seferberlik ilan oldu.

Kapalı kâğıtlar geldi. Herkes çantasını kaptı gitti.

Çanakkale'ye gittim. Kabatepe taraflarından ateş sesleri geliyordu. Düşman Seddülbahir'e çıktı. Biz bir sabah karavanayı yiye-meden silah başı yaptık. Palamutluğun için-den Kocadere'ye geldik. Burada hiç durma-dan 3 gün ateş ettik... Düşmana karşı... Çanakkale'de 9 ay 15 gün çakmak çaldım.

Sağ tarafımızda 73. Alay vardı. Karınca gibi asker denizden tarafa kaynıyor. Çavuş bir asker yolladı. İngiliz gidiyordu. Düşman hiç bir şeyini alamadan gitti. Çadırları, şekerleri hepsi duruyordu.

Çanakkale bitince bizi İstanbul'da Kuleli'ye götürdüler.

Haydarpaşa'dan bir gün trene bindirdiler. Ulukışla'ya kadar trenle gittik. Ondan sonra yürüyerek 58 günde Gümüşhane'ye geldik. Bir hafta sonra Bayburt yakınlarında harbe girdik, bozulduk. 15 gün hep geri çekildik. Masal gibi birşey bunlar şimdi... 4. Ordudan da hava değişimine geldim.

Sonraları Yunan çıktı İzmir'e... Çanakkale'ye İngilizler çıktı.... Baş yok... Badrık yok... Atatürk çıktı da ortaya Yunan'ı sürdü, çıkardı memleketi kurtardı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder